twoja-f

twoja-f

niedziela, 27 lipca 2014

Wypełnie za Ciebie wszystkie dokumenty rejestracyjne

Witajcie! Dostaje od Was bardzo dużo pytań dotyczących kompletowania dokumentów dotyczących zakładania Działalności Gospodarczej. Rodzą one bardzo dużo kontrowersji, nie do końca jasne są zasady ich wypełniania, wyboru PKD. Rzeczywiście formalności związane z zakładaniem własnej DG są straszne, a złe wypełnienie formularzy urzędowych powoduje odrzucenie wniosku o zarejestrowanie firmy.

Postanowiłem wyjść Waszym prośbom i oczekiwaniom na przeciw i umożliwić ograniczenie wszelkiego biurokratyzmu, z którym musicie się spotykać. Od tej pory proponuję, wypełnianie za Was wszelkich dokumentów rejestracyjnych, w skład których wchodzą:

- Wniosek o zarejestrowanie Działalności Gospodarczej;
- Wniosek o nadanie NIPu;
- Wniosek o nadanie REGONu;
- Formularz rejestracyjny do ZUSu;


Są to rzeczywiście ciężkie do wypełnienia dokumenty, które sprawiają Wam wiele trudności. Procedura wygląda tak: po kontakcie ze mną, proszę Was o podanie wszystkich danych potrzebnych do wniosków, po czym odsyłam Wam w formie elektronicznej wypełnione formularze, gotowe do wydrukowania i instrukcje gdzie musicie poszczególne dokumenty złożyć. Będziecie musieli jedynie je wydrukować, podpisać i złożyć we właściwym urzędzie.

Mam nadzieję, że taka opcja Wam się spodoba i pozwoli na ułatwienie rejestracji DG, a Wy będziecie mogli się skupić wyłącznie na najważniejszych dla przedsiębiorcy rzeczach.

Jeżeli jesteście zainteresowani, to proszę o kontakt przez formularz, bądź na e-mail: k.stepniak@business-gate.pl.

Czas realizacji: do 3 dni roboczych;
Koszt: 50 zł brutto;

UWAGA: dotyczy to tylko dokumentów potrzebnych do zarejestrowania działalności jednoosobowej.

Zapraszam do kontaktu i życzę miłego dnia! :)

sobota, 26 lipca 2014

Kiedy muszę mieć kasę fiskalną?

Zapewne wielu z Was zastanawia się kiedy trzeba zainwestować w kasę fiskalą? Jest to nie mały wydatek, a ponad to uciążliwy obowiązek. To kiedy i kto musi posiadać kasę rejestrującą określa Rozporządzenie MF.

Według Rozporządzenia Ministra Finansów z 29 listopada 2012 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących.  W 2014 roku kasę fiskalną powinna posiadać firma, która prowadzi sprzedaż na rzecz osób fizycznych (bądź nie potwierdza zakupów fakturami VAT), która w ciągu roku osiąga obrót (co ważne nie dochód) w wysokości 20000 zł. Polityka rządu prowadzi do całkowitego organiczenia obrotu niefakturowego, który do tej pory nie był ewidencjonowany za pomocą kas fiskalnych (w 2012 roku limit ten wynosił 40 tys. zł). Według zapewnień ministerstwa ma to doprowadzić do ograniczenia działalności szarej strefy.

UWAGA: istnieją sfery działalności gospodarczej, które w ogóle nie muszą posiadać kas rejestrujących (niezależnie od wysokości obrotu). Znajdziecie je w niniejszym rozporządzeniu.

czwartek, 17 lipca 2014

Czy warto być VATowcem?

Każdy przedsiębiorca, czy też osoba myśląca o własnym biznesie musi sobie odpowiedzieć na szereg pytań, które mają doniosłe znaczenie w dalszym prowadzeniu biznesu. Jednym z nich jest: czy warto być VATowcem? To znaczy, czy warto być płatnikiem podatku VAT. Jakie to rodzi obowiązki i czym skutkuje?

Przede wszystkim VATowcy mogą wystawiać faktury VAT - potwierdzające kupno/ sprzedaż. To będzie bardzo ważny czynnik dla Twoich klientów i kontrahentów, w szczególności kiedy będą nimi przede wszystkim firmy. Dzięki bowiem takiemu dokumentowi mogą sobie od swojej działalności (od podatku) od liczyć kwotę VATu, dzięki czemu będą płacić mniejszy podatek. UWAGA: jeżeli nie jesteś płatnikem VAT to bardzo poważny minus dla Twojej firmy jeśli chcesz współpracować z innymi firmami.

Dlatego też warto sobie uświadomić, że bycie VATowcem to udogodnienie przede wszystkim dla Twoich kontrahenów, a nie dla Ciebie. Co prawda, gdy jesteś podatnikiem VATu to także możesz sobie od podatku odliczać wydatki poczynione w związku prowadzeniem działalności. Jednakże gdy wykazujesz przychód, będziesz musiał ten VAT oddać - w formie podatku - czyli będą to dla Ciebie dodatkowe koszty.

VAT można płacić co miesiąc (do 25. dnia każdego miesiąca za miesiąc ubiegły), bądź kwartalnie (na tych samych zasadach) w zależności od deklaracji, którą złożysz na początku. UWAGA: gdy zadeklarujesz, że chcesz być płatnikiem VAT to nie możesz tej deklaracji zmienić przez rok - dlatego warto dobrze przemyśleć swój wybór.

Jeżeli Twoja sprzedaż przekroczyła wartość 150 000 w zeszłym roku podatkowym, to musisz być podatnikiem VAT. W innym wypadku jesteście zwolnieni od tego obowiązku. Warto jednak pomyśleć nad tym w szczególności w kwestii współpracy z innymi firmami. Aby stać się dobrowolnym płatnikiem VATu musicie złożyć deklarację w Urzędzie Skarbowym, a także zapłacić za tą możliwość ok. 170 zł.

Zapraszam do zadawania pytań, kontaktu i odwiedzania strony mojej firmy: www.business-gate.pl



środa, 9 lipca 2014

Marketing szeptany - to się opłaci!

Mili czytelnicy, ponieważ dostaję od Was dużo wiadomości - bardzo pozytywnych na temat bloga i informacji w nim zawartych, a także wiele próśb o pomoc w rozwiązaniu konkretnych problemów - postaram się wznowić prowadzenie niniejszej strony. Mam nadzieję, że będzie on nadal platformą wymiany myśli i doświadczeń teraźniejszych i przyszłych przedsiębiorców, postaram się systematycznie dodawać nowe posty.

Dziś kilka słów na temat marketingu szeptanego - co to takiego i czy się opłaca. Skupię się na marketingu szeptanym w internecie, ponieważ jest to obecnie najbardziej uzasadnione środowiska prowadzenia tego typu działań marketingowych.

Marketing szeptany, to sposób reklamowania firmy/ usługi/ osoby/ produktu, opierający się na systemie polecenia. Na przykład - w środowisku standardowym -osoba A zastanawia się jakiej firmy kupić odkurzacz i który będzie jej najbardziej przydatny. Radzi się więc swoich znajomych przy kolacji, na którą się spotkali, ci zaś polecają mu odkurzacze firmy XYZ. W środowisku Internetu ten przykład wyglądałby następująco: Osoba A chce kupić odkurzacz, wchodzi na kilka stron internetowych: forum ogólne, forum poświęcone odkurzaczom, forum o sprzątaniu. Na nich znajduje różne opinie na temat wielu firm i produktów. Sugerując się więc jak największą liczbą pochlebnych opini wybiera odkurzacz model Z firmy XYZ.

Badania dowodzą, że 2/3 użytkowników internetu przy swoich wyborach wierzy w opinie zawarte w sieci.

Aby nasza firma/ produkt zyskała popyt musimy więc spowodować, żeby tych opinii pojawiało się jak najwięcej i najlepiej jak najbardziej pozytywnych. Jest to sposób lepszy niż tradycyjna reklama, przede wszystkim dlatego, że trafiamy do docelowo zainteresowanych osób (np. szukających odkurzaczy) powodując u nich chęć zakupienia naszego produktu - ponieważ jego potrzebują, zastanawiają się tylko, którą firmę/ markę wybrać.

Aby polepszyć sprzedaż dzięki pochlebnym opiniom właśnie do tego służy marketing szeptany, który poprzez generowanie opinii o produkcie/ usłudze pozwala na polepszanie sprzedaży. Oczywiście tego typu działania można prowadzić samemu, lecz warto jest je zlecić profesjonalnej firmie marketingowej.

Jest to sprytny sposób na zyskanie klientów, a zarazem bardzo efektywny. Koszty zainwestowane w marketing szeptany zwracają się bardzo szybko. Innymi słowy warto poświęcić trochę uwagi właśnie takiemu promowaniu firmy.