twoja-f

twoja-f

czwartek, 16 października 2014

Reklama natywna - co to za twór?!

Ostatnio bardzo dużo było o finansowani działalności, postanowiłem więc oderwać się trochę od tego tematu i zainteresować Was innym, ciekawym zjawiskiem, które być może postanowicie wykorzystać w swojej działalności gospodarczej. Czy słyszeliście może już o Reklamie natywnej? Pewnie większość z Was nie. Temat jest jednak warty uwagi. Świadczą o tym, że stosują go chociażby takie firmy jak HBO, czy serwis natemat.pl. O sprawie napisał także Duży Format - traktując to zjawisko jak najbardziej poważnie.

O co w tym chodzi? Mówiąc najkrócej jest to nowa forma marketingu internetowego stosowanego w serwisach www (chociaż nie tylko - jest ona możliwa w książkach, gazetach, przestrzeni publicznej). Trzymając się jednak środowiska internetowego. Poniekąd ten mechanizm jest oparty na tzw. marketingu wirusowym i kontekstowym. Jednakże jest - można powiedzieć - ich znacznie ulepszoną hybrydą. Jest to umieszczanie reklam o wysokiej wartości merytorycznej, tak gdzie czytelnik/ klient nie spodziewa się tego. Co ważne reklama ta nie jest nachalna. Przede wszystkim jest wysoce merytoryczna - przez co nie powoduje frustracji u klienta.

Pamiętam czasy agresywnie wyskakujących wielkich reklam na stronach internetowych. Wy zapewne też - chociaż teraz już się o tego sposobu odchodzi. Reklama natywna właśnie jest tego przykładem. Reklamujemy swój produkt, ale tak, żeby klient nie odczuł naszej reklamy - a jednakże, tak żeby została w jego świadomości.

Zapytacie o przykłady? Nim może być serwis tematyczny na danej stronie internetowej. Przykładowo serwis o kawie, w którym będą publikowane tylko teksty  niniejszej dziedziny. Teksty merytoryczne, a jednocześnie reklamujące firmę kawową. Mechanizm niby prosty i skuteczny, ale wielu przedsiębiorców dystansuje się do niego, ponieważ wolą tradycyjną, siermiężną reklamę.

Mi jednak idea reklamy natywnej jak najbardziej się podoba i uważam ją za przyszłość marketingu, nie tylko internetowego. A Wy co na ten temat myślicie?

2 komentarze:

  1. Ciekawa wizja, wydaje się to być znacznie lepszym rozwiązaniem, a co najważniejsze taka reklama nie jest nachalna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie tylko nie jest nachalna, ale przede wszystkim jest dużo bardziej skuteczna, niż tradycyjne banery reklamowe. Angażuje bowiem czytelnika, a marka i produkt zostają w jego świadomości.

    OdpowiedzUsuń