twoja-f

twoja-f

niedziela, 31 sierpnia 2014

Kilka słów o planowaniu kampanii marketingowych.

Dziś postanowiłem opisać problem który bardzo mnie frapuje, a nawet nieco martwi. Chciałem napisać kilka słów o planowaniu kampanii marketingowych MŚP. Od dłuższego czasu staram się przekonać różnych przedsiębiorców z sektora firm mikro-, małych i średnich jak ważna jest strategia marketingowa. Przed podjęciem działań warto jest je przemyśleć, przedyskutować z kimś, kto zna się na temacie marketingu i skutecznej promocji. Niestety wśród małych przedsiębiorców panuje przekonanie, że planowanie strategii marketingowej to jest coś, co ich w ogóle nie dotyczy. Boją się kosztów planowania takiej strategii, złożoności analiz i generalnie cedowania pewnych kompetencji na rzecz specjalistów. No bo jak, to - przecież u nas każdy przedsiębiorca musi się znać na prawie, podatkach i marketingu. Rzeczywiście tego długo od nas wymagał rynek. Bo kto pomyślałby, jeszcze 10 lat temu, że mała firma rodzinna może sobie pozwolić na wynajęcie "speca" od marketingu. Realia się jednak zmieniły, firmy marketingowe i doradcze specjalizują się w obsłudze sektora MŚP. Jeżeli dobrze wybierzecie specjalistę, to pozwoli on Wam zaoszczędzić na kosztach promocji - za co pokryje swoje wynagrodzenie. Niestety naszych rodzimych przedsiębiorców cały czas jest trudno przekonać do korzystania z wiedzy fachowej.

Niestety brach wiedzy i doświadczenia powoduje także często brak rezultatów takich działań marketingowych. Najczęściej przedsiębiorcy inwestują w narzędzia internetowe - w wielu przypadkach słusznie, jednakże bez przemyślenia i niezbędnej wiedzy. Narzędzie jakim jest chociażby Google AdWords, bez kompetentnej wiedzy jest po prostu wyrzuceniem środków w błoto. Tak samo jest z rozproszonymi po sieci działaniami marketingowymi. Z drugiej zaś strony często wydrukowanie banera czy ulotek reklamowych to także działania błędne i nie przynoszące pożądanej korzyści w postaci nowych klientów. Dlatego też aby zaoszczędzić (wbrew pozorom) środki a jednocześnie dobrze zaplanować działania warto skontaktować się ze specjalistom.

Życzę Wam udanych wyborów i zapraszam do kontaktu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz