twoja-f

twoja-f

niedziela, 17 sierpnia 2014

Marketing dla małej i średniej firmy

Często pytacie mnie, czy możliwe jest prowadzenie zorganizowanych działań marketingowych dla małej, rodzinnej (bądź nie) firmy? Dzielicie się wątpliwościami, że przecież do tego potrzebne jest wynajęcie agencji marketingowej, a ponad to duży nakład środków pieniężnych na prowadzenie kampanii reklamowych. Niestety rzeczywiście pokutuje takie przekonanie, że w sektorze MSP praktycznie nie możliwe jest przeprowadzenie szerzej zakrojonych działań marketingowych.

Czas jednak pożegnać się z takim przekonaniem. Oczywiście małemu przedsiębiorstwu nie uda się przeprowadzić globalnej kampanii reklamowej. Jednakże na ogólnopolską ma już szansę. Jest kilka kroków, które trzeba podjąć, aby wasz produkt/ usługa zaczęły się sprzedawać, a nakłady na reklamę się zwróciły. Jest jeden warunek, trzeba dokładnie przemyśleć swoje działania lub zlecić to specjaliście. Oto kilka moich uwag na ten temat:

1. Niech twój produkt/ usługa wyróżnia się na rynku.

Jest to bardzo ważna cecha, jeszcze przed zaczęciem działań marketingowych. Usługa/ produkt, który oferujesz musi się bronić na rynku. Inaczej, nawet gdy go wypromujesz, nie będziesz mógł z tego czerpać długofalowych zysków.

2. Przemyśl swój budżet.

Bez określonego budżetu się nie obejdzie. Czasem wystarczy 1000 zł, żeby pomnożyć tę kwotę. Jednakże planowanie kampanii całkowicie bez budżetu jest wysoce skazana na niepowodzenie.

3. Przemyśl swoje działania/ zatrudnij specjalistę.

Musisz dobrze zaplanować gdzie się chcesz reklamować, do jakich klientów chciałbyś trafić, a także jakie środki/ media do tego chcesz wykorzystać. Jeżeli nie jesteś pewien swoich umiejętności zatrudnij specjalistę od tego typu działań. On dzięki swojemu doświadczeniu zwiększy szanse powodzenia akcji, lepiej dobierze środki przekazu i zaplanuje działania marketingowe. Ponad to, będziesz mógł się skupić na meritum swojej działalności, a specjalista zajmie się najtrudniejszą kwestią logistyczną. Koszty zatrudnienia takiej osoby nie muszą być duże. Oczywiście zapraszam Was do kontaktu mailowego, wtedy będę mógł opowiedzieć o szczegółach takiej współpracy.

4. Postępuj zgodnie z planem.

Najważniejsze jest żeby działać według wcześniej ustalonego schematu. Pozostawcie sobie jednak mały margines na reagowanie na zachowania rynku. Niech jednak nie będą to zbyt duże odstępstwa od planu.

5. Nie zrażaj się!

To najważniejsze, aby się nie poddawać i dążyć do wyznaczonego celu. Czasem na efekty trzeba trochę poczekać. Jeżeli wszystko dobrze zaplanowaliście, to z pewnością uda Wam się osiągnąć cel.

Uwierzcie, że marketing dla małych firm to realna szansa, tylko trzeba wiedzieć, jak wykorzystać wszelkie narzędzia.

Powodzenia! ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz